פיתוח מקצועי
יעוץ מקצועי, פיתוח ארגונים ובניית שירותים ומענים חדשים
בשנים האחרונות עולה הצורך להיעזר בייעוץ והדרכה בתהליכי שינוי, יעול והתחדשות של ארגונים מקצועיים, בדגש על התמודדות הארגון עם הסביבה הפנימית והחיצונית לו.
תהליך ומסגרת הליווי יקבעו לאחר הערכה ראשונית שנערוך בארגון בשיתוף מנהל המסגרת ואנשי מקצוע נוספים רלונטים, הליווי יכלול על פי בחירה:
- תהליך של מיצוב ובניית זהות מקצועית בארגון.
- שיווק מקצועי - "שיווק ללא שיווק" (לא מבוסס על שיווק במדיה)
- יצירה והגדרת ייחוד וערך מוסף לארגון בסביבה תחרותית בה קיימים מענים איכותיים ומתקדמים.
- בנייה ויישום של כלים ותהליכי מדידה ופיקוח מקצועיים.
- סיוע בתכנון ובבניית מערך הדרכה עצמאי בתוך הארגון.
- תכנון משאבי האנוש בארגון.
- בנייה ויישום של תהליכי הערכה בארגון.
- בניית תהליכי קליטת עובדים וסיום עבודתם.
- למידה פנים ארגונית – הפיכת ידע מחבוי לגלוי ויצירת ידע ארגוני חדש.
- יצירת שותפויות מקצועיות בתוך ומחוץ לארגון.
- פיתוח שירות חדש ובחינה והתחדשות של שירות ותיק.
- OUT SOURCING – מיקור חוץ - סיפוק שירותים מקצועיים בפועל בתוך הארגון, כ"קבלני משנה".
- פיתוח תחום השירותיות בארגון- שירות מנקודת מבט אחרת.
ניהול משברים ותהליכים מורכבים
קונפליקטים ומשברים הינם חלק מהחיים במקום בו אנשים עם תפישות עולם ואינטרסים שונים חיים זה לצד זה. הם נתפשים כחלק טבעי ובלתי נמנע מהתנהלותו של כל ארגון, שירות, עובד ולקוח. ניסיון וידע בתחום מראים כי כאשר מטפלים נכון בקונפליקט הוא יכול לשמש כוח חיובי ובונה, המעודד שינוי, מעורבות, יצירתיות, שיתוף פעולה וחתירה לשיפור.
כיצד ניתן לנהל משבר ולא להיות מנוהל על ידו?
ניהול משברים הינה דיסציפלינה העוסקת בתהליכים ותובנות שנועדו לזהות משברים ארגוניים, לנקוט בפעולות על מנת להשתלט על המשבר, לצמצם נזק ופגיעה ולמנף את המשבר לטובת השירות, העובדים והלקוחות.
ניהול משבר כולל שלבים שונים: מניעה, זיהוי, הערכה, תכנון ההתערבות וביצועה.
יישום ההתערבות תעשה תוך רגישות והתאמה לתרבות הארגונית.
ניתן לקבל ליווי מקצועי בניהול תהליכים מורכבים ומשברים קצרים וארוכים, כמו כן ליווי בתהליכי בניית הסכמות וקונפליקטים הן ברמה הארגונית והן ברמה הפרטנית/בין אישית.